Συχνές ερωτήσεις

Δείτε όλες τις ερωτήσεις παρακάτω και βρείτε τις απαντήσεις που ζητάτε.

Γιατί να απευθυνθώ σε διαιτολόγο;

Στις μέρες μας υπάρχει πληθώρα πληροφοριών στο διαδίκτυο σχετικά με το τί είναι υγιεινή διατροφή, ποιες είναι οι σούπερ τροφές, ποια είναι η αποτελεσματικότερη δίαιτα για να χάσεις τα περιττά κιλά και άλλα πολλά, τα οποία σίγουρα σε μπερδεύουν και δεν ξέρεις πού βρίσκεται η αλήθεια και πού ο μύθος και η παραπληροφόρηση. Εκεί λοιπόν εμφανίζεται ο διαιτολόγος ο οποίος θα σου λύσει όλες τις απορίες σχετικά με τα τρόφιμα και τη διατροφή γενικότερα και θα σε συμβουλέψει για να έχεις το επιθυμητό σου αποτέλεσμα. Θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις  μία ισορροπημένη και σωστή διατροφή με βάση τις δικές σου ανάγκες και την δική σου καθημερινότητα και τρόπο ζωής, αναλύοντας διεξοδικά το προφίλ της υγείας σου, τις διατροφικές σου συνήθειες και προτιμήσεις, με την καταλληλότερη διατροφή για εσένα. Έρευνες έδειξαν ότι παθήσεις με αυξημένο τον κίνδυνο θνησιμότητας όπως καρδιακή νόσος, έμφραγμα, διαβήτης και κάποιοι τύποι καρκίνου μπορούν να αντιμετωπιστούν με τη διατροφή. Για τον ίδιο λόγο λοιπόν που παίρνεις τόσο εύκολα ένα φάρμακο αφού στο συστήσει ο ιατρός σου, γιατί δεν κάνεις και το ίδιο ακολουθώντας ένα πρόγραμμα διατροφής που σου συστήνει ο διαιτολόγος σου για να διορθώσεις το προφίλ της υγείας σου;

Πρέπει παράλληλα με τη διατροφή να κάνω και κάποια άσκηση;

Όταν κάνουμε διατροφή και επιθυμούμε να έχουμε είτε απώλεια είτε πρόσληψη βάρους, η άσκηση είναι σημαντική και στις δύο περιπτώσεις. Όταν έχουμε απώλεια βάρους στόχος μας είναι η απώλεια λίπους από το σώμα μας και όχι η μυϊκή μας μάζα. Παρόλα αυτά όταν κάνουμε δίαιτα το σώμα μας χάνει αναγκαστικά και μυϊκή μάζα, οπότε κύριος στόχος είναι όσο το δυνατόν λιγότερη απώλεια μυικής μάζας  η οποία επιτυγχάνεται με την άσκηση. Στην περίπτωση της πρόσληψης βάρους η άσκηση εκεί είναι ακόμα πιο σημαντική καθώς το σώμα μας δε θέλουμε να προσλάβει μόνο λίπος αλλά και μυικό ιστό. Η διαιτολόγος μπορεί να σας προτείνει διάφορες λύσεις ανάλογα με το στόχο που έχετε θέσει, καλό θα ήταν όμως να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό επιστήμονα φυσικής αγωγής ο οποίος θα σας συμβουλέψει και θα σας προτείνει ένα πρόγραμμα άσκησης στις δικές σας προτιμήσεις.

Πρέπει να κάνω συντήρηση όταν φτάσω το στόχο μου;

Η συντήρηση είναι ένα σημαντικό κομμάτι στην επιτυχημένη επίτευξη του στόχου που έχει θέσει ο ενδιαφερόμενος, είτε αφορά την απώλεια είτε την πρόσληψη βάρους. Το άτομο στο στάδιο της συντήρησης ακολουθεί ένα γενικό πλάνο διατροφής χωρίς συγκεκριμένες ποσότητες και γραμμάρια όπως είχε συνηθίσει παλαιότερα, παρατηρώντας και μαθαίνοντας ταυτόχρονα τον εαυτό του στο πώς αντιδρά πλέον απέναντι στη τροφή. Η διαιτολόγος είναι δίπλα του ανά πάσα στιγμή για οποιαδήποτε απορία και αλλαγή πάνω στο πρόγραμμα αυτό, παρακολουθώντας τον ανά μήνα με λιπομέτρηση. Το χρονικό διάστημα που θα κρατήσει η φάση της συντήρησης εξαρτάται από τον αριθμό των κιλών που έχει χάσει το άτομο.

Σε πόσο καιρό θα χάσω τα κιλά που θέλω;

Είναι μια συχνή ερώτηση που κάνουν όλοι αλλά δυστυχώς συγκεκριμένη απάντηση δεν υπάρχει, καθώς ο ρυθμός απώλειας βάρους ενός ατόμου είναι καθαρά υποκειμενικός, διαφέροντας από άτομο σε άτομο ανάλογα με το σύνολο της απώλειας βάρους που επιθυμεί, τη φυσική του κατάσταση, το φύλλο, τις διατροφικές του συνήθειες, το τρόπο ζωής του και φυσικά την αποφασιστικότητά του και κατά πόσο τηρεί το πρόγραμμα διατροφής που το συστήνεται. Ο στόχος που θέτουμε μαζί με τον ενδιαφερόμενο είναι εφικτός και οι συμβουλές και οι τροποποιήσεις που γίνονται είναι εξατομικευμένες ανάλογα με τις συνθήκες και τα ‘’θέλω’’ του ενδιαφερόμενου.

Έχει χαλάσει ο μεταβολισμός μου και δεν χάνω κιλά;

Ο μεταβολισμός δεν είναι κάτι το οποίο ‘χαλάει’ και ‘φτιάχνει’, απλά υπάρχει αργός, φυσιολογικός και γρήγορος μεταβολισμός. Για να χαρακτηριστεί ένας μεταβολισμός αργός, συμβάλλουν κάποιοι  παράγοντες όπως ξεθεωτικές δίαιτες για γρήγορη απώλεια βάρους, το μη σταθερό βάρος και η συχνή απώλεια και επαναπρόσληψή του, το κάπνισμα, η φυσική σας κατάσταση καθώς και οι διατροφικές σας συνήθειες μπορούν να επηρεάσουν το μεταβολισμό σας και να δυσκολέψουν την προσπάθειά σας για απώλεια βάρους. Μια σωστή εξατομικευμένη διατροφή, βασισμένη στις δικές σας ανάγκες με μικρά και συχνά γεύματα, η σωστή ενυδάτωση, ο καλός ύπνος και μια ήπια ενεργητικότητα μέσα στη μέρα και όχι αδράνεια μπορούν να σας βοηθήσουν να ρυθμίσετε το μεταβολισμό σας και να τον βελτιώσετε με αποτέλεσμα να έχετε το επιθυμητό σας βάρος.

Κάθε πότε πρέπει να επισκέπτομαι τη διαιτολόγο;

Μια σωστή παρακολούθηση για καλύτερα αποτελέσματα και μέχρι το άτομο να μάθει τη διαδικασία και να τη συνηθίσει, είναι η εβδομαδιαία παρακολούθηση. Φυσικά αυτό εξαρτάται και από τις ανάγκες και τους στόχους που έχει θέσει το άτομο και κατόπιν συνεννόησης με τη διαιτολόγο και αξιολογώντας η ίδια την κατάσταση του ενδιαφερόμενου, συμφωνούν στη συχνότητα των συναντήσεών τους.